• Посилання скопійовано

Нюанси сплати авансового внеску з податку на прибуток обмінниками: розʼяснює НБУ

Наповнення Реєстру пунктів обміну інвалюти здійснюватиметься з урахуванням інформації, що міститься в Реєстрі приміщень. Тому подання документів для включення в новий реєстр діючих обмінників не передбачається

Нюанси сплати авансового внеску з податку на прибуток обмінниками: розʼяснює НБУ

Національний банк України звертає увагу банків, небанківських фінансових установ та операторів поштового зв'язку, які здійснюють торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, на необхідність сплати з 1 січня 2023 року авансового внеску з податку на прибуток підприємств.

Нагадаємо, така вимога запроваджена Законом України №2720-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування діяльності з торгівлі валютними цінностями у готівковій формі» (далі – Закон).

Учасникам ринку, які здійснюють торгівлю валютою в готівковій формі, слід пам'ятати про ключові положення Закону.

По-перше, сплата авансових внесків з податку на прибуток підприємств здійснюється за кожний пункт обміну іноземної валюти, що буде внесений до Реєстру пунктів обміну іноземної валюти станом на 1 січня 2023 року.

По-друге, Закон зобов’язує Національний банк щомісяця надавати Державній податковій службі України інформацію, необхідну для контролю за своєчасністю та повнотою сплати авансових внесків з податку на прибуток підприємств, які здійснюють торгівлю валютними цінностями в готівковій формі.

З цією метою Національний банк створює Реєстр пунктів обміну іноземної валюти. До нього буде включена інформація про структурні та відокремлені підрозділи, що відкриваються учасниками ринку з метою здійснення торгівлі іноземною валютою в готівковій формі, які згідно із Законом України «Про валюту і валютні операції» мають право здійснювати торгівлю валютними цінностями в готівковій формі.

Нагадаємо, що наразі Національний банк веде Реєстр приміщень, у яких небанківськими фінансовими установами здійснюються операції з використанням готівки національної або іноземних валют (далі – Реєстр приміщень). Наповнення Реєстру пунктів обміну іноземної валюти здійснюватиметься з урахуванням інформації, що міститься в Реєстрі приміщень. Тому подання документів для включення в новий реєстр діючих структурних підрозділів небанківськими установами не передбачається.

Водночас банки та оператори поштового зв’язку повинні надати Національному банку інформацію щодо діючих підрозділів, у яких здійснюється торгівля валютними цінностями в готівковій формі, та які відповідно до вимог Закону підлягають включенню до Реєстру пунктів обміну іноземної валюти.

Звертаємо увагу, що  відокремлені підрозділи банку, структурні підрозділи оператора поштового зв’язку, які не використовують зовнішню рекламу, таблички, вивіски або інші засоби для рекламування діяльності з торгівлі іноземною валютою в готівковій формі безпосередньо в приміщеннях, в яких вони розташовані,  та поза їх межами, не підлягають унесенню до Реєстру пунктів обміну іноземної валюти.

Докладніше про вимоги Закону – у роз'ясненні Національного банку.

***

Читайте також: 

Джерело: Нацiональний банк України

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Податок на прибуток»